AKTUALIZACJA 1.48 EU DLA SENSOR AID

Udostępniamy nową oficjalną aktualizację dla urządzeń Sensor AID (v1.48). Aktualizacja wprowadza czternaście nowych modeli do listy obsługiwanych aut. Dodane modele to:

  • BMW 1 SERIA F40 produkcja od 07/2019
  • FORD EXPLORER U625 produkcja od 12/2019
  • FORD PUMA produkcja od 11/2019
  • FORD RANGER HI LINE TKE produkcja od 02/2019
  • FORD TRANSIT TTS produkcja od 06/2019
  • LEXUS UX ZA10 produkcja od 12/2018
  • MAZDA 3 BP produkcja od 03/2019
  • MAZDA CX-30 DM produkcja od 09/2019
  • MERCEDES-BENZ EQC N263 produkcja od 10/2019
  • MERCEDES-BENZ GL/GLS-CLASS X167 produkcja od 10/2019
  • MERCEDES-BENZ GLB X247 produkcja od 10/2019
  • PORSCHE TAYCAN produkcja od 01/2020
  • SKODA KODIAQ RS NS produkcja od 01/2019
  • TOYOTA AYGO AB40 produkcja od 05/2014
  • VOLKSWAGEN TRANSPORTER T6/7HC produkcja od 11/2019

Ponadto, poza drobnymi zmianami w oznaczeniu modeli aut oraz roczników produkcji, aktualizacja dodaje wsparcie obsługi modułu OBDII dla samochodu:

  • MERCEDES E CLASS W2013 produkcja od 04/2016

Aktualizacja 1.48 wprowadza nową funkcję – „wyłącz tryb wysyłki”. Funkcja ta przeznaczona jest dla czujników producenta VDO stosowanych w nowych modelach pojazdów, ponieważ czujniki te zostały wyposażone w tzw. „tryb wysyłki”, który ogranicza zużycie baterii w czujnikach podczas ich transportu. Czujnik, który posiada włączony tryb wysyłki daje się zdiagnozować urządzeniem Sensor AID, ale po zapisaniu takiego czujnika do ECU pojazdu przez OBDII, samochód nie odczytuje z niego danych. Dopiero po wyłączeniu w czujnikach trybu wysyłki ECU pojazdu poprawnie odczytuje z niego dane. Funkcja ta dostępna jest dla pojazdów, które fabrycznie wyposażone są w czujniki VDO, a urządzenie CUB posiada wsparcie dla obsługi modułu OBDII dla tego pojazdu.

Aby wyłączyć „tryb wysyłki” w czujnikach VDO należy:

  • Sensor AID 3.0 – wybrać opcję OBDII dla odpowiedniego auta, a następnie wybrać polecenie „wyłącz tryb wysyłki”, przykładając programator do czujnika (koła). Po chwili na urządzeniu pojawi się informacja o ID czujnika i potwierdzenie wyłączenia funkcji „tryb wysyłki”.
  • Sensor AID 4.0 – wybrać opcję OBDII dla odpowiedniego auta, a następnie wybrać polecenie „wyłącz tryb wysyłki”, przykładając programator do czujnika (koła). Po chwili na urządzeniu pojawi się informacja o ID czujnika i zapytanie czy chcemy wyłączyć funkcję „tryb wysyłki” – w celu wyłączenia wciskamy „OK” i po chwili na urządzeniu pojawi się informacja o wyłączeniu tej funkcji.

Dla urządzenia Sensor AID 4.0 aktualizacja 1.48 wprowadza ulepszenie funkcji rozpoznawania numerów rejestracyjnych. W ustawieniach urządzenia dostępna jest teraz opcja wyboru regionu pochodzenia tablicy. Dzięki wybraniu odpowiedniego regionu rozpoznanie numeru powinno trwać o wiele krócej – programator bierze pod uwagę odpowiedni format tablicy i krój pisma.

Aby  dokonać  aktualizacji programatora Sensor Aid 3.0 oraz modułu OBDII, należy posiadać zainstalowane oprogramowanie do automatycznego wgrywania aktualizacji, a także dysponować zarejestrowanym na stronie producenta urządzeniem. Pełną instrukcję procesu aktualizacji oraz rejestracji urządzenia można znaleźć na stronie http://cub-tpms.pl/aktualizacje-urzadzenia/

Aktualizacji programatora Sensor AID 4.0 możemy dokonać bezprzewodowo z poziomu urządzenia łącząc się z siecią WiFi lub podłączając urządzenie do komputera PC i wykonując aktualizację za pomocą programu aktualizującego dostępnego na stronie http://cub-tpms.pl/aktualizacje-urzadzenia/