Nowa wersja oprogramowania Sensor AID – v1.68 – Sensor AID 3.0 oraz Sensor AID 4.0
W nowej aktualizacji oprogramowania Sensor AID (v1.68) wprowadzono szereg istotnych zmian i rozszerzeń dotyczących obsługiwanych pojazdów. Oto podsumowanie:
Dodano nowe pojazdy:
Audi Q5 (80A, 2024–2025)
BAIC Senova X35 / Beijing X3 (2024–2025)
Chery Tiggo 7 (2020–2024)
Citroën E-Mehari (2016)
DFSK 600/FX600 (2024–2025), E5 (2021–2025)
Ferrari F8 Spider (2019–2023)
Ford Transit Connect (2013–2018)
Iveco eDaily (2022–2025)
Jaecoo J7 (2023–2025)
Omoda 5 (2022–2025)
Volkswagen Transporter T7 (2020–2025)
Dodano modele z systemem pośredniego pomiaru ciśnienia:
Do bazy danych dodano informacje o setkach pojazdów wyposażonych w pośredni system kontroli ciśnienia w oponach (Indirect TPMS) – m.in. marek takich jak Abarth, Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Kia, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Škoda, Toyota, Volkswagen, Volvo (roczniki od 1999 do 2025).
Pośredni system TPMS nie korzysta z fizycznych czujników ciśnienia w kołach – zamiast tego analizuje dane z ABS i ESP, wykrywając różnice w prędkości obrotowej kół, które mogą sugerować spadek ciśnienia. Dzięki temu nie występują typowe czujniki TPMS montowane w wentylach, co wpływa na koszty i sposób obsługi.
Informacje te zostały dodane, aby ułatwić użytkownikom szybkie określenie, czy dany pojazd wymaga stosowania czujników ciśnienia, co pozwala uniknąć niepotrzebnych kosztów lub błędów przy doborze części.
Zmiany w istniejących danych:
Zmieniono zakresy roczników dla m.in.: Audi Q5, BAIC Senova X35, BMW 2 Gran Coupe, Ford Tourneo Connect, MINI Countryman, Paceman, Roadster
Zmieniono nazwy modeli, kody modelowe oraz części OEM m.in. dla: BMW 2 Gran Coupe, MAN TGE, Renault Twingo, VW Caddy
Zaktualizowano typ procedury OBD oraz metodę uczenia dla kilku modeli marki BAIC