Jak utrzymywać poprawne ciśnienie w kołach?
Aby utrzymać poprawne ciśnienie w kołach, sprawdzaj je przynajmniej raz w miesiącu oraz zawsze przed długimi trasami. Zmierzenie ciśnienia jest dosyć proste, wystarczy zrobić to przy użyciu urządzenia zwanego „miernikiem ciśnienia powietrza” lub podjechać na stację benzynową wyposażoną w urządzenie do pompowania kół. Ciśnienie w kołach jest również zależne od obecnej temperatury, więc najlepiej sprawdzać je, kiedy opony są zimne. Sprawdzając ciśnienie w rozgrzanych oponach, urządzenie może pokazać nieprawidłowe dane. Napompuj opony zgodnie ze specyfikacją w aucie. Zalecane ciśnienie można znaleźć na tabliczce zamontowanej na drzwiach, może to być też krawędź, próg bądź rama samochodu. Jeśli w pojeździe zamontowane są czujniki ciśnienia powietrza w kołach, zalecane jest pompowanie kół azotem. Spowodowane jest to tym, że azot nie jest podatny na zmiany temperatury na zewnątrz opony. Nie będzie się więc rozprężał (przy temperaturze dodatniej) oraz sprężał (przy temperaturze ujemnej) tak jak zwykłe powietrze. Pomoże to uniknąć zapalania się lampki ostrzegawczej na desce rozdzielczej.
Dlaczego ciśnienie w oponach się zmienia?
Wiele czynników ma wpływ na ciśnienie, dlatego jest takie ważne aby sprawdzać ciśnienie w oponach raz w miesiącu, bądź przed dłuższą trasą. Ciśnienie może się zmniejszać z powodu uszkodzenia opony, poprzez powolne ulatnianie się powietrza, zmiany temperatury oraz poprzez codzienną jazdę.
Jak szybko muszę napompować koła po zapaleniu się lampki ostrzegawczej TPMS?
Jeśli lampka ostrzegawcza się zapali, powinieneś zjechać na pobocze i sprawdzić ciśnienie w kołach. Jeśli jest to możliwe, dojedź do najbliższej stacji benzynowej i napompuj koła wg zalecanych wartości. Spróbuj ograniczać jazdę o tyle o ile możesz, dopóki nie znajdziesz miejsca, gdzie możesz napompować koła. Pamiętaj, że lampka ostrzegawcza zapala się jeśli dla jednego lub więcej kół brakuje 20% lub więcej powietrza. Jazda na niedopompowanych kołach jest nie tylko niebezpieczna, ale zwiększa zużycie opony oraz paliwa. I w skrajnych przypadkach może prowadzić do uszkodzenia felgi.
Jaki jest główny powód do kupna urządzenia SENSOR AID?
Główną zaletą jest możliwość skopiowania oryginalnego czujnika, bez potrzeby stosowania procedury serwisowej. Proces kopiowania jest prosty: – lokalizujesz oryginalny czujnik – kopiujesz dane z oryginalnego czujnika na urządzenie Sensor AID (trwa to ok 30s) – kopiujesz dane na UNI Sensor używając aktywatora Sensor AID – montujesz skopiowany czujnik – zakładasz oponę i klient odjeżdża z zamontowanym i działającym czujnikiem. Nie tylko przyspieszasz sobie pracę, jesteś też w stanie zarobić więcej dziennie oraz ograniczasz czas oczekiwania swoich klientów do minimum. Poprawia to wizerunek Twojego Serwisu!
Jaka jest różnica między „sklonowanym” czujnikiem a tzw. „zamiennikiem”
Żadna!! Nasze urządzenie pozwala stworzyć czujnik „sklonowany” lub „zamiennik” (bez klonowania) używając pustych czujników. Do stworzenia czujnika sklonowanego, urządzenie skanuje oryginalny czujnik i kopiuje jego numer ID na czysty UNI Sensor. Urządzenie również pozwala stworzyć „zamiennik” bez potrzeby klonowania. Podczas tego procesu omija procedurę kopiowania ID i po wybraniu prawidłowego modelu auta wysyła odpowiednie ID do pustego czujnika UNI Sensor. Stworzony w ten sposób czujnik zachowuje się jak oryginalny, pozostaje nam tylko zastosowanie procedury uczącej komputer pokładowy auta nowych numerów ID stworzonego czujnika.
Jak proste jest sklonowanie oryginalnego czujnika lub stworzenie zamiennika do oryginalnych czujników?
W przeciągu 30 sekund możesz stworzyć 1 sklonowany czujnik lub 4 zamienniki. Do sklonowania czujnika procedura postępowania jest następująca: 1 – wybierz producenta / model auta / rok produkcji 2 – wybierz funkcję „New Sensor” -> „Auto duplicated” 3 – połóż czujnik oryginalny z boku urządzenia Sensor AID i skopiuj ID 4 – włóż nowy czujnik UNI Sensor do urządzenia i zapisz skopiowane ID 5 – czujnik został zakodowany Aby stworzyć zamiennik czujnika, należy wykonać: 1 – wybierz producenta / model auta / rok produkcji 2 – wybierz funkcję „New Sensor” -> „Program Blank Sensor” 3 – włóż nowy czujnik UNI Sensor, który ma być zaprogramowany i naciśnij enter 4 – na ekranie pojawi się napis „success”, włóż wtedy kolejny pusty sensor i naciśnij ponownie enter (powtarzaj krok do póki zrobisz tyle sensorów ile potrzebujesz) 5 – czujniki zostały zakodowane
Dlaczego potrzebujesz naszego urządzenia Sensor AID?
Nasz programator czujników Sensor AID jest idealnym rozwiązaniem do klonowania i kodowania zamiennych czujników TPMS. Urządzenie posiada pełną bazę aut z możliwością bieżącej aktualizacji poprzez naszą stronę WWW. Klonowany czujnik UNI Sensor jest tańszy od oryginału w większości przypadków od ok. 30% nawet do 70% ceny (wersja już dla klienta ostatecznego). Programator czujników Sensor AID który zakupisz, jest inwestycją przynoszącą ciągły zysk. Klient docelowy ma mieć wykonaną usługę „dobrze” i „tanio”. Jeśli więc nasze czujniki: – nie odbiegają niczym od oryginału (od sporej części są nawet żywotniejsze) – są sporo tańsze – klient nie musi jeździć po serwisach – podnosi to znacznie prestiż Twojego warsztatu Gwarantujemy że klient wybierze ten produkt, natomiast cała inwestycja w urządzenie Sensor AID zwróci się błyskawicznie!
Co jeśli oryginalny czujnik jest uszkodzony lub wyczerpała się bateria i jest problem ze sczytaniem oryginalnego ID?
W tym momencie nasze narzędzie Sensor AID wyróżnia się na tle innych. Każdy oryginalny czujnik posiada numer ID napisany na obudowie. Nasze narzędzie informuje o dokładnym położeniu numeru ID wybierając markę oryginalnego sensora i pozwala na ręczne jego wpisanie.
Jak jakościowo wyglądają czujniki UNI Sensor w porównaniu z oryginalnymi?
Czujniki Uni Sensor spełniają normy produkcyjne IC’s oraz ISO 9000. Dodatkowo przewyższają je bardziej żywotną baterią oraz możliwością dowolnej modyfikacji kąta nachylenia wentyla, pozwalając jednocześnie na dopasowanie do większości felg. Dodatkowo istnieje możliwość wymiany samego zaworu, bez potrzeby wymiany całego czujnika, co przy oryginale nie zawsze jest możliwe.
Ile jest typów ponownej nauki czujników TPMS przez samochód?
Każdy samochód jest wyposażony w jeden z systemów ponownej nauki nowych czujników: Station, OBD oraz Auto Relearns. Trzeba je stosować tylko przy tworzeniu czujnika z innym numerem ID niż był oryginalnie zamontowany.
Czy urządzenie Sensor AID może skanować, czytać oraz diagnozować czujniki innych producentów?
Tak, urządzenie Sensor AID pozwala na skanowanie, odczytywanie oraz diagnozowanie każdego czujnika dostępnego na rynku. Nie ważne czy jest to oryginalnie montowany czujnik ciśnienia, czy też zamiennik.
Gdzie na urządzeniu Sensor AID znajduje się antena?
Antena jest zlokalizowana w miejscu, w którym narysowane są wskaźniki sygnału. Najczęściej są one z lewej i prawej strony wyświetlacza. Moc sygnału wynosi ok 25cm, więc jeśli skanujemy czujnik najlepiej aby w pobliżu nie było żadnego innego aktywnego czujnika ciśnienia TPMS.
Na urządzeniu Sensor AID są narysowane dwa wskaźniki sygnału, to znaczy, że antena jest z obu stron?
Tak, możesz używać każdej ze stron do skanowania, bądź wyszukiwania czujników.
Czy narzędzie może zaprogramować każdy czujnik?
Urządzenie Sensor AID sczytuje ID z każdego dostępnego czujnika na rynku, ale koduje tylko na czujniki odpowiednie do urządzenia, czyli produkt firmy CUB Elecpart – czujnik UNI Sensor.
Ile typów czujników UNI Sensor jest dostępnych?
Są 2 typy: 315MHz (auta produkowane na rynku USA) 433MHz (produkcja EU oraz auta Europejskie produkowane na inne rynki) Poza tymi dwoma modelami na rynku nie występują inne modele (w oryginale i zamiennikach). Możemy rozróżnić tylko dodatkowy podział na czujniki z zaworami skręcanymi aluminiowymi oraz czujniki z zaworami gumowymi.
Do ilu pojazdów można zaprogramować czujnik?
Urządzenie Sensor AID jest w stanie zaprogramować czujnik do ok 95% pojazdów na rynku posiadających system TPMS. Nie jest to 100% aut dostępnych na rynku, z powodu, iż potrzebny jest czas na aktualizację bazy danych o nowe modele aut.
Ile razy można zaprogramować czujnik UNI Sensor?
Można go przeprogramować do 100 000 razy.
Jak długo wytrzymuje bateria w czujnikach UNI Sensor?
Normalny czas pracy zawiera się miedzy 5 a 7 lat, jednakże czas ten może się zmienić ze względu na warunki pogodowe oraz ewentualne uszkodzenia czujnika.